Aanbod


GMC Jimmy 4X4 Handled with care

Prijs
€ 89.900,-
Autorapport
Merk
GMC
Model
Jimmy 4X4
Uitvoering
Handled with care
Kenteken
83-YD-02
Carrosserie
Terreinwagen
61.606km
Apk
Nee
Datum eerste toelating
05-06-1976
Bouwjaar
06-1976
Kleur
Blauw
Bekleding
Skai Zwart
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 3 versnellingen

Opmerkingen

Toen ik voor het eerst in deze klassieker reed moest ik aan vroeger denken.
Een Zwitserse arts in het kleine skidorpje waar ik leerde skiën reed in een Jimmy. Als ik naast de auto stond was de motorkap op hoofdhoogte. Ik kon m’n ogen er niet vanaf houden.
De GMC - een originele roestvrije Jimmy 4X4 - vind ik serieus ondergewaardeerd en ze beginnen echt schaars te worden.
Tijdens de pandemie noemde ik deze auto glimlachend Corona-proof, omdat je zo ver uit elkaar zit, wat een ruimte! Ergens ver boven je begeeft zich de stalen hemel die in de eindeloos diepe kleur van de auto is gespoten.
Eerst heb ik het technische gedeelte aangepakt, alles wat de auto remt en tot stilstand brengt is nagekeken, gereviseerd of hersteld.
Ik heb een uitlaat met lange dempers laten maken om de auto mooi stil te krijgen. Als je voor de lopende auto staat hoor je de motor nauwelijks, maar loop je naar achteren dan hoor je de uitlaat regelmatig lopen met dat typische zachte, diepe geluid van de V8.
Ik heb een set met de originele Rally-Wheels gemonteerd. De grove banden zijn in de originele maat waar de auto mee geleverd is.
De carrosserie van de auto is volledig uit elkaar geweest en opnieuw gespoten in lichtblauw/groen. De hardtop heb ik bekleed met beige Skai aan de buitenzijde. Het glas van de auto is heel licht groen getint. Deze kleurencombinatie maakt de auto nog klassieker dan hij al is en als je naast de auto staat valt je mond open van de grote stalen vlakken - gespoten in de diep lichtblauwe groene kleur.
Ik ben de auto nu aan het afbouwen en houd hem graag sober. Alle onderdelen die er nog opkomen zijn verchroomd of van roestvrij staal, zoals bijvoorbeeld de buiten spiegels. Dan worden dat soort accesoires echte eye-catchers, mooi in zijn eenvoud.
Er komen geen strips of andere vlakken op de auto, het lijnenspel van de auto is negatief naar voren ontworpen. Dat ziet er heel krachtig uit en dit belangrijke detail wil ik niet verstoren. Kom hem in het echt bekijken, het is de moeite waard.

When I drove this classic for the first time I was reminded of the past. A Swiss doctor in the small ski village where I learned to ski drove a Jimmy. When I stood next to the car the hood was at head height. I couldn't take my eyes off it. I think the GMC - an original rust-free Jimmy 4X4 - is seriously undervalued and they are really starting to become scarce. During the pandemic I smilingly called this car Corona-proof, because you sit so far apart, what a space! Somewhere far above you is the steel headliner that is painted in the endlessly deep color of the car. First I tackled the technical part, everything that brakes and stops the car has been checked, overhauled or repaired. I had an exhaust made with long mufflers to make the car nice and quiet. If you stand in front of the running car you can hardly hear the engine, but if you walk towards the back you will regularly hear the exhaust running with that typical soft, deep sound of the V8. I installed a set with the original Rally Wheels. The coarse tires are in the original size that the car was delivered with. The body of the car has been completely dismantled and repainted in light blue/green. I covered the hardtop with beige Skai on the outside. The glass of the car is tinted very slightly green. This color combination makes the car even more classic than it already is and when you stand next to the car your jaw drops at the large steel surfaces - sprayed in the deep light blue green color. I am currently finishing up the car and would like to keep it simple. All remaining parts are chrome-plated or made of stainless steel, such as the exterior mirrors. Then these kinds of accessories become real eye-catchers, beautiful in their simplicity. There will be no strips or other surfaces on the car, the lines of the car are designed negatively forward. That looks very powerful and I don't want to disturb this important detail. Come see it in real life, it's worth it.

  • 1e eigenaar
  • 3 zits achterbank
  • 5 zitter
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Airco
  • Armsteun voor
  • Stuurbekrachtiging
  • Trekhaak
  • vierwielaandrijving (4x4)
Motor
Brandstof
Benzine
Vermogen
127 Kw / 174 Pk
Topsnelheid
185 km/h
Transmissie
Automaat 3 versnellingen
Aandrijving
4-wiel aandrijving
Cilinders
8 (5735cc)
Exterieur
Kleur
Blauw
3
Gewicht
2224 kg
Wegenbelasting
€ 0,00 per kwartaal / per jaar
Bandenmaat
Voor 245/75R15
Bandenmaat
Achter 245/75R15
Interieur
Bekleding
Zwart
Mijn voorraad wisselt regelmatig daarom is mijn site is niet altijd up-to-date. Bel mij gerust op als je vragen hebt. Mijn telefoonnummer is 06 50 50 58 59 en ik praat je bij over wat komen gaat, tot snel Tjacko.
Mijn voorraad wisselt regelmatig daarom is mijn site is niet altijd up-to-date. Bel mij gerust op als je vragen hebt. Mijn telefoonnummer is 06 50 50 58 59 en ik praat je bij over wat komen gaat, tot snel Tjacko.